sobota 22. listopadu 2014

Psané slovo #5

Všímáte si? Poslední dobou je to co den to článek. Jsem dobří, ne? Když už nic, tak se tu pochválíme aspoň sami. Měl jsem poslední dobou spoustu práce s prezentací do školy, která zahrnovala načíst celou tvorbu Františka Gellnera. Nebylo to nakonec tak špatné, jak by se ze začátku mohlo zdát. Všechno úspěšně splněno a já se mohl zase pustit do četby, kterou jsem si vybral sám (nebo mi ji vybrala Verča, ale to jen tak mimochodem). Brzo se tu dočkáte recenze na Zabijáka od Zoly a pokud se mi to poštěstí dočíst, tak i na druhý Mistborn. Obě knihy si vedou na výbornou, Zola byl příjemné překvapení a Mistborn prostě jen pokračuje v tom, jak byl v prvním díle úžasný.



Zlehka zase rozjet blog nás "donutila" i další spolupráce. K výbornému Comics centru jsme přidali i Millennium Publishing. Koupili jsme si od nich Kazana (jen kvůli obálce podotýkám) a rozhodně to nebyl krok špatným směrem. Vůbec se nám celkově grafické zpracování obálek od tohoto nakladatelství velmi líbí. Tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet. Můžete se těšit i na historické romány. Doba, kdy tu byla čistě jen fantasy je dávno pryč. Ale nemusíte se bát, pořád jí tu bude nejvíce ze všech žánrů. I když nestíháme nejnovější trendy a k novým knihám se dostáváme později, ani trochu nám to nevadí. Příští týden k nám doputují balíčky (ano, byla doprava zdarma). Tak se pochlubíme, co to zase bude nového.


Já osobně mám poslední dobou problém s tím najít nějaký nový blog s něčím, co by mě zaujalo. Mám v hledáčku těch pár "starých dobrých", u kterých vím, že vždy najdu něco, co bude stát za přečtení. Někdy se mi ovšem ale stane i nemilá věc, když zavítám na nějaký blog náhodně a přečtu si namátkou nějakou recenzi. Sám se nepovažuji za nějakého mistra, ale co všechno se dá dnes takhle najít, to je masakr. Zajímalo by mě, kdo vymyslel, že součástí recenze bude i anotace. Většinou pak takovou stránku zavírám a je jedno, co následuje. Když už se dostanu dál, spousta vět nedává smysl nebo v ní je spousta gramatických chyb. Ne překlepů, ty se dají pochopit. A na závěr to dokáže zabít nějaký seznam knih k prodeji, kde se vyskytuje abnormální množství recenzních výtisků. Je dokonáno. Chtěl jsem si na tohle stěžovat v článku věnovaném jen tomuto tématu, ale nebudu se zbytečně nervovat. Plivnu si tady.

Ono se pak stejně vždycky pozná, kdo si tu stránku založil kvůli tomu, že ho baví číst a psát o tom. Velká spousta blogů končí vlastně ještě dříve než vůbec začne. Asi je to dobře. My ale nekončíme, navazujeme nové spolupráce a až budeme mít spoustu recenzních výtisků, hodláme je všechny prodat a skoupit všechna nakladatelství. Ale tento plán na ovládnutí světa je náš, ruce pryč od něj. Pokud by chtěl ovšem někdo pomoci, můžeme se domluvit. :) A teď vážně. Ať si každý dělá a píše co chce. Proto jsem taky teď udělal (sedl k počítači) a napsal (tento článek).


8 komentářů:

  1. S tím posledním odstavcem naprosto souhlasím!! Dokonce jsem viděla (na nejmenovaném blogu a určitě nebude jen jeden), že jsou části recenzi pokopírované z různých webů a s malou změnou vydávány za vlastní dílo. To mě fakt strašně žere. Někdy mám i podezření, že blogeři nečtou všechny recenzáky, když jich mají za měsíc třeba přes dvacet. No nevím, můj názor. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Kazana jsem nedávno někde také narazila a musím říct, že chápu vaše podlehnutí obálce. :)) Já tedy nepodlehla, měla jsem nějaký "záchvat zdravého rozumu"... Nebo co...

    To s anotacemi v recenzích mě, slušně řečeno, pěkně s*re. Nesnáším to, vážně. Myslím, že stačí, že je napsaná na knize, případně na Databázi/ČBDB či jiném shromaždišti knih. Pokud po ní toužím, přečtu si ji tam.

    Jinak si musím zase uslintnout - žeru vašeho psa. Vážně, je to krasavec. Víc jeho fotek - prosíím, smutně koukám...

    Hnízdo zvrhlé Narcisky

    OdpovědětVymazat
  3. Já se přiznám, že někdy dávám místo vlastního popsání děje anotaci, ale radši se toho vyvaruji. Já spolupracuji sice jen s jedním nakladatelstvím, ale rozhodně se mně s blogem končit nechce :) Čtení i blogování mě baví a je to můj koníček. Jinak prodávat recenzní výtisky se mi zdá.. dost blbé, nenapadlo by mě to a je to nefér to prodávat! ale tak co...
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Mno asi se zamyslim na stylem psani mych "recenzi", dekuji pekne! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to ze chcete prodavat recenzaky mi nefer ani neprijde, kdyby se mi po baraku valeli stovky knih ktere jsem dostala zadaco a nelibili by se mi, taky bych se jich zbavila. Navic se za ne da koupit neco poradnyho :D

      Vymazat
    2. To nebylo myšleno na někoho určitého. :-)

      Ale tak když někdo prodává třeba 50 knih, které dostal zadarmo, je to celkem divné. Zvlášť, když je má všechny z skoro normální ceny jako v obchodech. Kdyby se prodávali třeba za 50Kč, tak proč ne. Ten dotyčný z toho něco má a zároveň z toho netříská maximum, ikdyž za to vlastně nic neudělal - jen napsal recenzi (mnohdy dost blbou..) :-).

      Vymazat
  5. Gratuluji k nové spolupráci. :)
    Upřímně, já už si ani recenze ostatních nečtu. Samozřejmě je pár vyjímek, jako jste vy, Bastera, Tempe a ještě pár jiných, ale jinak už to fakt nečtu, protože se na 95 % dozvím nějaký spoiler. Nedávno někde dokonce něco vyzradil na facebookové skupině, jen tím, že napsal jednu větu ke sdílenému článku. Prostě na ránu. :D O prodávání recenzáků jsme se už bavili. Taky se myslím, že je to hnus. Podle mě je prostě lepší udělat nějakou soutěž, než je prodávat. Nejhorší na tom je, že je většinou lidé neprodávají za nějakou symbolickou cenu, ale za cenu, za jakou můžeš knihu klidně sehnat na nějakých eshopech. Smutné.
    Jinak doufám, že se ti bude Mistborn líbit. ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to jsem zvědavá, co jste si pořídili za knihy. :) Já jsem den dopravy zdarma také využila, bohužel nemám ale nic pro sebe, všechno to byly dárky na Vánoce :)

    OdpovědětVymazat