čtvrtek 5. března 2015

Město mrtvých (+ soutěž)

Před pár dny jsem zveřejnila recenzi na první ze díl série Kladivo na čaroděje, která vznikla rukou českého autora a dokonce se i v Čechách odehrává. Dnes to bude o díle druhém, který nese příhodný název, Město mrtvých. A na konci si můžete o obě knihy zasoutěžit.


Stejně jako v prvním dílu, naše základní čtyřka je stále stejná. Felix, Walter, Vincenc a Klaudie se vydávají na dlouhou cestu za záchranou svých životů. Dlouhou myslím obrazně, protože co může být dlouhého v knize o 140 stranách. Odhalují děsivé tajemství jednoho starobylého českého města a musí se poprat s hordou zombíků a feťáků. Zdá se, že něco takového nemůže dávat smysl? Svět je plný magie a nic se obhajovat nemusí.


První polovina knihy je až překvapivě čtivá, člověku se ji ani nechce odložit z rukou. Když už se všechno zdá být trochu moc fantasmagorické, zájem lehce opadá. Velký podíl na tom má fakt, že se z hlavního šéfa (a samotného Kladiva na čaroděje) Felixe, stává tak trochu nepodstatná postava. Se svými "schopnostmi" vypadá vedle ostatních nepoužitelně a zbytečně. Dostává se tak do pozadí a to mi připadá jako velká škoda. Přesto předpokládám, že od něj můžeme v dalších dílech ještě čekat velké věci.

Hodnocení 3,5/5

Jiří Pavlovský, Kladivo na čaroděje: Město mrtvých, nakladatelství Epocha (rok vydání 2012), 141 stran.

_______________________________________________________

SOUTĚŽ
Pokud chcete vyhrát oba první díly série Kladivo na čaroděje, které věnovalo nakladatelství Epocha, stačí vyplnit formulář níže. 

Soutěž byla ukončena, vítězkou se stala Jitka Kadlecová.




Děkujeme nakladatelství Epocha za poskytnutí knihy k recenzi i do soutěže.

2 komentáře:

  1. Tak třeba je hlavní Felixovou schopností donutit Vincence a Waltera spolupracovat - a to chce veliký talent. =D Já mám Kladivo na čaroděje ráda, mám zatím všechny knihy, co vyšly a je to takové vtipné nenáročné čtivo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, s tím souhlasím. Taky se mi to líbí. :-) Ale on je to asi můj problém, že pro mě je hodnocení 3,5-4 hodně dobré. Na plný počet má pro mě jen skutečně kniha, která ve mě zanechá nějaký "Wow" pocit. A je jedno jakého je žánru. :-)

      A je fakt, že donutit ty dva spolupracovat je celkem fuška. :-D Ačkoli tady zrovna Walter spolupracuje hlavně s Klaudií.

      Vymazat