sobota 12. března 2016

Fenomén: UKK

Nejsem si úplně jistý tím názvem, ale nechám to tak. UKK je fenomén, který se tady u nás v České republice snaží o komiksovou osvětu. To je první úhel pohledu. Druhý je pak představa obrovské stroje, ve kterém jsou náhodně zamíchány různé příběhy z Marvelu. Velitel nenažrané korporace sahá svou dlouhou rukou a okousanými nehty dovnitř, tahá ven papírek, na kterém je napsáno: Uvengers (254-257) a je to dokonáno. Tohle bude v dalším UKK. A je úplně jedno, že je to vlastně celkem blbost. Lidi si to koupí. Chybělo by jim to totiž do obrázku. Muhaha.



Tohle ale nemá být článek, který by UKK shazoval a dělal si z nich srandu. Autor článku by potom byl za úplného blbce, protože sám doma má kompletní první šedesátku. Až u druhé ztratil dech. První šedesátku jsme sháněli kde se dalo, protože jsme kompletovali až někdy v době, kdy už vycházel čtyřicátý díl. Možná i později. Nakonec se nám to podařilo, obrázek je celý, vypadá to hezky. Kvalita a obsah mi vcelku vyhovovaly, zpracování je trochu horší, ale co byste za 250,- chtěli. Tvrdá vazba, spousta stran, nejrůznější příběhy. U mě dobrý.


S druhou šedesátkou už ale přišlo postupné zklamání. Já mám rád komiksy, v něčem se vyznám více, v něčem zase méně. Ale mám problém, že mě nebaví pořád dokola číst ty starší příběhy. Pro fanoušky to je určitě fajn, u mě to znamenalo po několika koupených dílech přehodnocení celých UKK a stopku dalším nákupům. A zatím pořád nevím, jak se to bude vyvíjet dál. Ty peníze se asi dají utrácet i za jiné komiksy (ale ty kupujeme stejně po celou dobu, co vychází i UKK).V poličce je pár smutných nedodělaných superhrdinů ze hřbetů. Na tohle je i jejich super síla krátká.


Kdo z vás má taky doma nějaké UKK? Třeba jen pár dílů, co vás zaujalo. Spousta našich známých si kupuje pouze to, co je opravdu baví. A pak nemusí psát ubrečené články o tom, že už je to nebaví. Taky možnost. Ale tohle jsem chtěl napsat už dlouho, protože právě tato série náš komiksový trh nejspíš hodně ovlivňuje, často se mluví o tom, že zkazila i vydávání právě takovýchto komiksů v jiných sériích. Kdo ví. Každopádně se nejspíše můžeme těšit na další takové série, protože ta první měla obrovský úspěch. Dokonce se některé díly prodávají i za tisíc a více korun. Kšeft je kšeft.




3 komentáře:

  1. Jo, taky sbírám. Docela chápu, cos tímhle článkem chtěl říct. Řeším stejný problém. Mám komiksy až do čísla 84. Na Pragoffestu při jedné přednášce o komiksech padlo, že bude i třetí řada.....ale asi se budu nesnášet až do třetí řady, abych to mělo komplet. :-D Ale víc než komiksy mě zaujal pejsek, který je nádherný. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám doma pár dílů, zrovna jsem na ně narazila v antiku/levných knihách a postupně si nějaké koupila.. Jako upřímně se v tom vyznám akorát laicky, ale některé díly jsou hodně povedené, některé knížky mě moc nebavily :/ Ale celkově se mi UKK líbí, a kdybych na to měla ty peníze, tak to asi kupuju pravidelně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zkupuju jen některé díly. Např. Zombie v Marvelu či Věční. Chtěla jsem i 1602, ale to mi nakonec dorazilo z USA na Black Friday podstatně levněji.
    Vlastním ještě 1. Díl 'Červené' edice, a to proto, že ty další mne ve zkoušecím prodeji nezaujaly právě kvůli vytrženíz děje.

    OdpovědětVymazat