čtvrtek 21. dubna 2016

Feralové: Pod křídly vran | Jacob Gray

Co čekat od knihy, která se honosí tím, že je "ne nepodobná příběhům o Batmanovi, Spidermanovi či Knize hřbitova Neila Gaimana? No nejspíš přesně to, co nastalo. Žádná podobnost v tom není. Srovnávat třeba knihu s komiksem je prostě blbost. Na druhou stranu, jednoduchý styl vyprávění a rychlá akce bez velkého popisu prostředí ke komiksovému zpracování docela vybízí. Mohlo by to fungovat a dokonce i lépe než kniha. Škoda.



Pod křídly vran je prvním dílem série, která se odehrává ve městě Blackstone. Na první pohled normální město plné normálních lidí, pouze zasaženo ničivou vlnou zločinu před několika lety. Až na malého kluka jménem Krák, který bydlí v hnízdě v opuštěném parku a jeho jedinými přáteli jsou tři vrány. Jak už je jasné, nebude to jen tak. Krák má totiž schopnost s nimi mluvit a rozumět jim. A rozhodně nebude ve městě s touto schopností sám.

Feralové jsou kniha pro mnohem mladší čtenáře než jsem já, přesto mě námět zaujal natolik, že jsem po knize sáhla. Ono mluvení se zvířaty není úplně běžné, ale v této knize je zpracování spíš způsobem ovládání. Zvířata nejsou přáteli Feralů, jsou to nástroje, pomocí kterých mohou dosáhnout různých cílů. Dobrých, špatných, je to jedno. Samozřejmě na vybudování nějakých vztahů nebyl v knize prostor, ale stejně je to škoda. Pes sem, pes tam, kolik jich umře by nikoho nezajímalo. Možná i to je důvod, proč hlavní záporáci mluví převážně s tvory, se kterými obvykle nesympatizujeme - pavouci, šváby, hadi.


Nejsem cílová skupina, ale jsem si jistá, že pro děti okolo deseti let to bude ideální čtení. Kniha je psána opravdu velmi jednoduše a svižně, přirovnala bych ji zpracováním například k sérii Eragon nebo Hraničářův učeň. Je však modernější, hrdinové neřeší draky a nejezdí na koních, ale naprosto běžně používají mobil. Pro současné dítě něco známého, obohaceno o zvláštní nadpřirozené schopnosti. Zapište si do vánočního seznamu a určitě čekejte na zbytek trilogie.

Hodnocení: pro děti 80%
pro zbytek čtenářů 50%

Jacob Gray, Feralové: Pod křídly vran, nakladatelství Host (rok vydání 2016), překlad Denisa Streublová, 255 stran.

2 komentáře:

  1. Knihu jsem několikrát míjela v knihovně a nalákala mě hlavně její obálka. Po přečtení recenze se můj zájem sice trochu zmenšil, ale i tak :)

    OdpovědětVymazat
  2. No super, mám co koupit dceři. Má takovéto příběhy ráda. http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat