neděle 25. října 2015

Overworld útočí

Přemýšlel jsem, jak tuhle knihu uvést. Sám mám s Minecraftem nějakou tu zkušenost, pár stovek hodin v něm určitě padlo. Ale to bylo kdysi. Na bytě jsem se společně se spolubydlícími usadil na serveru, vytvářel spoustu zajímavých staveb, tunelů a obydlí. A v neposlední řadě jsem také ničil. Tato část sice nepřevažovala, ale byla tam. Proto jsem při nabídce na knihu ze světa Minecraftu kývl na souhlas. A i když je tato kniha určena mnohem mladším čtenářům než jsem já, určitě toho nelituji. Aspoň můžu doporučit něco i těm menším. Gameknight999 má 12 let. A kolem tohoto věku bych viděl i čtenáře.



Hned na začátku se seznámíme s hlavní postavou, která rozhodně nekope za absolutní dobro. Na serverech se vyžívá v různých lumpárnách a snaží se co nejvíce znepříjemnit hru ostatním hráčům. Není oblíbený, ale je mu to fuk. Hlavně že má ze sebe dobrý pocit. V reálném životě je průměrným školákem, v Minecraftu jako Gameknight999 rozsévá zkázu a neštěstí. A jednou po takovém odpoledni plném zlomyslností se stane něco, co navždy změní jeho život. Shodou náhodu se díky přístroji svého táty dostane přímo do světa Minecraftu. A ne jako obyčejný avatar, kterého ovládá z poza obrazovky. Prostě a jednoduše tam je přímo on. A tímto okamžikem začíná dobrodružství, o kterém nikdy ani nesnil. Proč taky, když se nejspíš nemůže znovu oživit, všechno cítí jako v opravdovém životě a před sebou má jeden hodně těžký úkol.


Kniha má všechno, co si takový hráč může přát. Společně s Gameknightem999 bude úplně od začátku vytvářet nástroje, různé úkryty před příšerami a taky se snažit o to, aby se stal lepším, než jakým byl. Jsou tu zmíněny nejrůznější vychytávky a vylepšení, která jsou ve hře možná. Zarytému fanouškovi to bude všechno jasné, já měl někdy trochu problém. Zajímavý je i samotný děj knihy. Autorovi se podařilo do obyčejného příběhu z počítačové hry dostat i problematiku šikany. Někdo by si pak třeba mohl uvědomit, že se nechová úplně správně. A společně s Gameknightem999 se může pokusit o nápravu.


Dialogy jsou naivní, jednoduché a přímočaré. Přesně takové, jaké bych od této knihy čekal. Žádné složitosti, prostě jen krumpáč, meč a kostky. K tomu vcelku zajímavá zápletka, kdy se z Minecraftu může stát smrtící hrozba pro úplně všechny lidi. Zprvu jsem nemohl přijít na chuť názvům jako Overworld útočí nebo sága Gameknight999. Teď ale vím, že je to bezprostřední, zajímavé a hlavně si kniha na nic nehraje. Je taková, jaká má být. Příběh ze světa Minecraftu, který bude bavit každého, kdo má zájem si rozšířit obzory dále, než jen k počítačové obrazovce.
Za recenzní výtisk děkujeme nakladatelství Epocha. Mrkněte i na další fantasy z jejich produkce. 

1 komentář:

  1. Práve to mám rozčítané, ale aj napriek tomu, že je to myslené skôr pre mladších čitateľov tak sa mi to páči. :D Minecraft som jedného času tiež hral, ale jedna vec mi tam vždy chýbala a to bol poriadny príbeh, tak uvidíme ako si s tým poradí táto séria. :)

    OdpovědětVymazat