pondělí 7. září 2015

Bouřková sezóna

Zaklínač je vyloženě srdeční záležitost. Je to série, která mě prakticky přivedla ke čtení fantasy. Společně s Geraltem jsem se procházel po vesnicích, vysedával s ním v hospodách, zabíjel příšery. A přes to všechno, co pro lidi udělal, vyslechl také spoustu pověr a křivých obvinění, které už lidé vůči zaklínačům, vědmákům a nájemným zabijákům příšer mají. Naštěstí má kolem sebe přátele, kteří ho uznávají takového, jaký je. A všichni víme, že Geralt je hrdina. Je to legenda, která neumírá. A ožívá i v nejnovější knize Bouřková sezóna.


Musím se přiznat, že jsem od knihy očekával něco úplně jiného. Těšil jsem se, jak bude Geralt putovat po světě, vyhledávat různé zakázky a vydělávat si na skromné živobytí. Že třeba potká Marigolda nebo jiného starého známého. Nějaká očekávání se mi trochu splnila, zbytek byl ale úplně jiný. A tím nechci říct, že by to bylo na škodu. Bouřková sezóna určitě neudělala této sérii ostudu. Jen byla prostě trochu jiná. A nakonec... možná je to i dobře.

Geralta potká hodně velká smůla. Vlastně všechno špatné, co se mu může přihodit, se mu přihodí. Tomu nepomáhá ani fakt, že ten, kdo mu může pomoci, po něm bude chtít něco na oplátku. Snad kromě Marigolda, ale ten mu dluží tolik, že tam nemůže být o ničem takovém řeč. Navíc jsou to přátelé. A zaklínač tohle může říci jen o velmi malé hrstce lidí. I na to zabíjení příšer dojde. Jen to bude většinou za trochu jiných okolností. Nemůže to být vždy jen o penězích.


Je to zaklínač. Samo o sobě mi tohle prostě stačí. Já tuto knihu nemůžu hodnotit objektivně. Ani nechci. Ze začátku jsem byl trochu skeptický, protože se mi nedostávalo toho, co jsem si vysnil. Pak se to ale zlomilo, začetl jsem se a užíval si toho, co v knize je, a přestal se užírat tím, co tam není. V tomto bodě se to otočilo, četba se stala úplně jiným zážitkem než na prvních páru stranách. Bouřková sezóna určitě nedosahuje kvalit celé předchozí série. Ale to jsem ani nečekal. Úplně stačí, že tu prostě je.

Hodnocení 5/5

Andrzej Sapkowski, Bouřková sezóna, nakladatelství Leonardo (rok vydání 2014, orig. 2013), překlad Stanislav Komárek, 368 stran.

4 komentáře:

  1. Už abych se k tomu sám dostal :-) Dočtu Tanec s draky, Křižovatku soumraku a brzy i Nůž snů, a jde se na to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen do toho, budeš to mít rychle za sebou. Čte se to parádně. :)

      Vymazat
  2. Taky se už na ní těším, jedu teď ságu o Geraltovi a Ciri a pak se chci vrhnout i na Bouřkovou sezónu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chci se časem vrátit i k té původní sérii, ale až na to bude čas. Teď mě toho čeká ještě spousta. :) Pak dej vědět, jak se líbilo.

      Vymazat