úterý 17. března 2015

Začínáme s komiksy - část 1

V poslední době se všude rozmohly komiksy (zastávám teorii, že to z velké části zapříčinily filmy "podle komiksové předlohy", kterých je teď ročně v kině aspoň pět) a protože jich je všude tak nepřeberné množství, dnes vám chci doporučit pár, se kterými můžete v klidu začít (a pohybovat se budeme pouze v přeložených knihách). Protože ruku na srdce - kde byste začali třeba se superhrdiny Marvelu?




Samostatný příběh
Když nevíte co od něčeho čekat, jestli se vám bude příběh dobře číst nebo líbit kresba, je dobré sáhnout po knize, která už prostě nepokračuje (což může být i k vzteku). Možností je pak spoustu, převážně těch bez superhrdinů. Zajímavým příkladem je zvířecí komiks Smečka z Bagdádu, který je dílem Briana K. Vaugana, se kterým se určitě následně ještě často potkáte u spousty komiksů Marvel i DC. Úplně opačným stylem může být V jako Vendeta (známý je i film), což je ukončený příběh o svobodě a pomstě a určitě bych ho zařadila mezi klasiku, kterou by si měl přečíst každý. A něco u čeho vám bude možná rozum stát je Drsná škola od Franka Millera.

Série, která za to stojí
Kolik je rozjetých sérií, které ještě nejsou kompletně v češtině vydané a o jejich smutném osudu už je většinou rozhodnuto? Pokud se chcete vyhnout nákupu zbylých dílů v angličtině, můžete se vrhnout na série které už u nás vyšly komplet a na 99% vás budou bavit od začátku až do konce. Série Sin City je sice převážně černobílá, ale krve je tam spousta. Stejně tak pěkně ostrých holek. Kdo nezná, měl by to napravit. Komiksy Maus nám zase můžou přiblížit něco z Holocaustu. A něco trochu delšího je série Prechaer - Kazatel, která má všech devět dílů už i přeložených.


Co ti superhrdinové?
Pro všechny příznivce těch svalnatých superhrdinů a superhrdinek mám jedno doporučení. Koukněte se na sérii Ultimátní komiksový komplet (venku už je téměř 60 dílů a dalších 60 bude následovat), která nabídne ochutnávku celého světa Marvelu. Pak se podívat třeba na omnibusy těch, co vás zaujmou (Daredevil, Captain America). U DC je určitě nejlepší nápad vrhnout se na mé oblíbené Strážce, případně poté i sérii Před strážci. A pak je čas navázat na ty jinak schopné jako je Hellboy a jeho B.P.R.D. a spousta dalších.


Toto je pouze pár obecných informací, příště se třeba už na něco podíváme více konkrétně. Komiksů se nebojte, buď se vám prostě líbit budou nebo ne. A nebo se z toho stane nový koníček a utratíte za ně spoustu peněz. :-)

10 komentářů:

  1. Taky přemýšlím, že začnu s komiksy :) Četla jsem pár dílů Walking dead, mám tu první dva komiksové díly Hry o trůny, a mým nejoblíbenějším je V jako Vendeta. Poslední dobou uvažuji nad X-meny nebo Thorem :)

    Králík v krabici

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TWD je super (aspoň do půlky určitě), ale u nás myslím vyšel teprve 13 díl. Komiksy Hra o trůny jsme dali pryč, ono to fakt není nic, co by člověk musel číst, když se nad tím zamyslím. Knihy i seriál jsou lepší. :-D
      A Vendeta je srdcovka!

      Vymazat
  2. Řekla bych, že jsem v té menšině, co v Česku na komiksech vyrůstala (když pominu Čtyřlístek, který četli snad všichni). Do teď pamatuju, jak jsme s bráchou šetřili na sešitovky Spider-mana :) A první vázaný komiks byl asi Vrána, která je pro mě do teď srdcovou záležitostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtyřlístky, Rychlé šípy a komiksy v ABC. To je klasika. :-D
      Vránu jsem nepsala záměrně, protože toho je víc, o tom třeba někdy příště. A taky to nesedlo všem, co jsem tak viděla. Ale taky mám Vránu moc ráda - a nejvíc Soumrak bohů. :-)

      Vymazat
  3. U nás nejvíc frčí Lobo a měla jsem velkou radost, když jsem v Levných knihách ulovila omnibusy Masky. Vránu mám doma taky a milovníkům Japonska nebo příběhů o samurajích bych doporučila Usagiho, ten je výbornej! A Scott Pilgrim! =D
    Na Sin City se taky chystám, pak mám hrom Hellboye ještě v merku Hellblazera a omnibusy Captain America. =D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak já mám nejradši komiksy se superhrdinama, takže třeba takový Captain America - toho můžu doporučit.. Ale na celý ultimátní komiksový komplet se časem chystám
    http://fantasy-maniak.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Já u Marvelu začala s Loki: Agent of Asgard, protože mě ten komiks prostě zaujal. Pak se na to nabalilo pár dalších věcí, co jsem se rozhodla číst. Ono souvislosti si člověk docela snadno najde na netu, když chce, a k něčemu dostane vysvětlení i přímo v komiksu. Ale je fakt, že v tom mám trochu guláš. Nicméně mě to baví, tak co... =D

    OdpovědětVymazat
  6. Doporučuji Usagiho Yojimba - naprostý skvost který tu vybází u Crwe.

    OdpovědětVymazat
  7. No já jsem za ty filmy hodně ráda, protože mě to ke komiksům přivedlo, předtím jsem četla hlavně ty asijské, ale teď fakt nevím kam se vrtnout protože je tolik zajímavých titulů, nejvíc mě ale štve ten nedostatek a fakt, že sehnat u nás nějakou dodělanou sérii není jednoduché... což mi připomíná to jak moc jsem slintala nad komiksáckými obchody v Anglii, připadala jsem si jako v sedmým nebi XD Doufám, že se ten trh u nás jednou trochu vylepší, i když ty filmy se teď rozmáhají tak to snad trhu prospěje...

    OdpovědětVymazat
  8. Momentálně se vrhám do V jako Vendeta, tak jsem zvědavá. Díky za tipy!

    OdpovědětVymazat