čtvrtek 11. září 2014

Plátno versus kniha: Sin City 1

Je to sice už nějaký ten pátek, kdy byl v kinech k vidění tento film, to nám ale nebrání ho srovnat s komiksovou předlohou. Aspoň trochu. V Sin City to nemá nikdo jednoduché. Je to sice město hříchů, což by někomu mohlo připadat jako ideální místo k žití, ale chce to na to mít žaludek. A potom ještě pistoli, hromadu nábojů a nějaké rychlé auto. "Kápézetka" každého, kdo by o tom vážně uvažoval. A takhle to chodí v komiksu i ve filmu. Vy si jen můžete vybrat, do čeho se pustíte jako první.



U mě to byl film. Sin City 1 jsem shlédnul celkem nedávno. Chyba. Ne se na to podívat. Ale vidět to až teď. Komiks jsem si přečetl záhy. A dojmy? V prvé řadě malé překvapení, že v komiksu jde o jeden příběh (Marv a Goldie), kdežto ve filmu jsem viděl příběhů hned několik. Nevím, jestli se vůbec někdy počítalo s tím, že se natočí další Sin City, když tam těch příběhů dali tolik. Ale nebylo to na škodu, spíše naopak. Každý si tam najde to své.

Některé scény z filmu naprosto přesně kopírují kresby v komiksu. Jako by prostě na filmovém plátně jen promítali různé stránky z předlohy. Je skvělé vidět, že se tvůrci snažili opravdu dostát kreslenému Sin City a nešlo tam jen o to vytřískat z toho co nejvíce peněz, protože se to jmenuje Sin City. Všechno je převážně černobílé, ale pár barev se přece jen objeví (hlavně spousta červené). A nezapomnělo se i na maličkosti jako jsou Marvovy náplasti, které září jako měsíc v úplňku.


Sledovat film pro mě byl stejně silný zážitek jako číst komiks. Myšlenkové pochody a monology postav jsou totožné, ve filmu to navíc podkresluje už tak temnou atmosféru. Prostě super. Sin City vás bude bavit, ať už se na něj budete dívat nebo ho číst. Můžeme být rádi, že před nedávnem byla premiéra druhého dílu. Ale o tom zase příště.

2 komentáře:

  1. Na film možná kouknu, docela mě to zaujalo, že je to tak podobné předloze (kromě těch příběhů navíc) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vizuální stránka filmu je tak neskutečně úžasná, že se bojím, abych z komiksu nakonec nebyla zklamaná... A nejlepší je, že obsah nekulhá za formou, jak tomu často bývá. Kolikrát se mi stane, že se podívám na film a jsem tak unešená z vizuálna, že mi dojde až s hodně velkým odstupem, že příběh vlastně za nic nestál.

    OdpovědětVymazat