úterý 21. července 2015

Seržant

Asi nejstarší kniha, kterou jsem od Žambocha četl. Dostala pěkný nový kabátek u nakladatelství Triton. Starší vydání mělo určitě taky co do sebe, ale sehnat ho nejspíš nebude zrovna nejjednodušší. Takže tu máme modernější obálku s ostříleným vojákem a nějakou dívkou s havraními vlasy nad ním. A potom ještě jedna důležitá informace. Stojí v poli. Tohle je asi všechno, co se dá vyčíst z obálky. Protože je to Žamboch, šel jsem do knihy s jasnou vidinou rychlé akce. Žádné zbytečné pasáže. A přesně to jsem od knihy Seržant dostal.


Hned na začátku si musíte zvyknout, že vyspělá technika a magie mohou spolupracovat. Pro někoho může být trochu problém, že se čarodějové vyskytují v době, kde jsou tanky, samopaly a granáty. Jakmile vám ale tohle přestane být divné, začne jízda ve velkém stylu. Se světem, kde se celou knihu pohybujeme, nás autor seznámí jen tak letmo. Lidé žijí na jedné z posledních stabilních částí země. Na těch nestabilních můžete najít třeba mluvící sopky a jiné anomálie. Normální člověk tam nechodí, protože to znamená jistou smrt (kdo by taky přežil rozhovor se sopkou).


Seržant Lancelot je naším hlavním hrdinou. Je to velmi schopný voják, který má na rozdíl od těch ostatních svou hlavu a spousta věcí mu nesedí. Jeho jednotka byla ve špatnou dobu na špatném místě a neví se, kdo za tím stojí. Postupně se z jednoho problému stane padesát tisíc a to už je pořádná porce problémů. Naštěstí má k ruce pár přátel, z toho jednoho velmi schopného mága, kterého jsem si oblíbil. Nesmí chybět ani zástupkyně jemnějšího pohlaví. Autor nezapomíná na nic. 

V knize se dočkáte nečekaných zvratů, které mě osobně nutily přetočit pár stran dopředu, abych věděl, jak to pak bude pokračovat (a tohle nikdy nedělám). Na druhou stranu jsem ale v nějakých pasážích cítil nucenost dialogů a různých klišé typu "musíš to vyřešit, závisí na tom osud celého světa". Pokud vám mám ale na rovinu říct, jestli to za to stojí, tak stojí. Seržant je skvělá akční kniha, u které vydechnete, načerpáte síly a zároveň se budete královsky bavit. Žamboch jak má být!

Hodnocení: 4/5

Miroslav Žamboch, Seržant, nakladatelství Triton (rok vydání 2015, orig. 2002), 219 stran.


Žádné komentáře:

Okomentovat