pátek 20. února 2015

Noční klub #1

Dostat se dnes k této sérii je úkol vcelku obtížný. Jak se ale říká - když se chce, všechno jde. A šlo i tohle. Kulhánek nestojí o další dotisk těchto knih a v základu je jich žalostně málo. Tím se jejich cena několikanásobně zvedla a částku, kterou za ni dneska chtějí, by poznal i dospělý člověk na výplatě. Opravdu za to Noční klub stojí? To nikdo nemůže říct, dokud si ho nepřečte. A já ho přečetl. Takže vám to teď řeknu.



Pokud máte slabší povahu - nečtěte to. Jen se budete zbytečně rozčilovat, jak pořád musíte zavírat oči, obracet stránky a uklidňovat své žaludeční šťávy. Každou chvíli někomu vystřelí mozek, useknou ruku nebo nějakým způsobem znetvoří jeho tělesnou schránku. Kouzelné. A víte proč? Jiří Kulhánek to totiž dokáže napsat takovým stylem, že není jisté, zda hlavní postava nakupuje nebo zabíjí. Jen podotýkám, že v knize se rozhodně více zabíjí než nakupuje. A když už se nakupuje, tak něco, čím se dá zabíjet.

Co je to Noční klub? Rozhodně si nepředstavujte podnik, do kterého přijdete a dají vám drink. Noční klub je totiž hlavně stav mysli. Organizace, která potírá zločin a nemazlí (hehe, Mazlík) se s nikým, kdo porušuje zákony. Asi těžko si vás vytipují, pokud kradete žvýkačky v obchodě. Ale zkuste párkrát přepadnout a zabít nějakého člověka a určitě si vás všimnou. Jen pak negarantuji jejich vstřícnost. Oni moc nemají rádi, když někdo ubližuje jiným. Bezdůvodně. Nebo se špatným úmyslem. Tohle se kryje.



Samozřejmě, že v Nočním klubu nejsou obyčejní lidé. Takhle to nefunguje. Chce to mít obrovský fyzický fond a nějaké nadání. Doporučují schopnost "velmi silný žaludek" nebo "já nezvracím". Ale v zásadě konají dobro. Sice po svém, ale dobro. Všichni moc dobře víme, jak se zákony staví ke zločincům a vrahům. Mnohdy jim ještě pomáhají a to prostě není správné. Je dobře, že je tu něco, co zločincům vpálí kulku do mozku... teda, spravedlivě je odsoudí.

Nepředvídejte. Nemá to smysl. Jiří Kulhánek stejně vždycky udělá pravý opak toho, co čekáte. Hlavně proto pak procestujeme skoro celý svět, nakopeme zadky nejen Čechům, ale třeba i Číňanům. Nebo negrům. Ale nebojte se, autor není rasista. Brutálně zabíjí všechny, bez ohledu na národnost. A je tu ještě jeden bonus. Špičaté zuby, trochu bledý odstín kůže, touha po krvi... říká vám to něco? Zapomeňte na Stmívání, tady zažijete tu pravou řežbu. A víte vůbec, že lidská krev je hnusná? Není nad pravý červený rybí drink.




Upřímně doufám, že se nějakým způsobem k této knize dostanete. Jestli to za to stojí? Sakra že stojí! Kde jinde se vám poštěstí udělat něco pro klid slušných lidí, rozpárat břicho negrovi v Marseille nebo zkusit levitaci? Jen tady. Zažijete více zábavy než na pouti. A klidně si k tomu můžete pustit i muziku z kolotočů. Aspoň to bude mít tu správnou atmosféru. Však víte, ne? Tády dá, tady dá, tutu - beng, prásk, krev, střeva... Sympatické.

Hodnocení: 4,5/5

Jiří Kulhánek, Noční klub 1, nakladatelství Klub Julese Vernea - edice Poutník (rok vydání 2012), 408 stran.

13 komentářů:

  1. S klidným srdcem můžu říct, že Noční klub je mé nejoblíbenější čtivo. :) A těch peněz co jsem za tyhle dvě věci dala mi vůbec, ale vlbec není líto. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to srdcovka, máš pravdu. :) Taky jsem rád, že to máme doma. A ve 100% stavu! :D

      Vymazat
    2. I já mám 100% stav. A nikdo kromě mě na ně nesmí sáhnout :D K nim už jen Stroncium, uvidím jestli časem seženu i zbytek :)

      Vymazat
  2. Kulhánka mám taky ráda, Noční klub jsem četla jako první. Doma mám jen druhý díl, který se dal ještě koupit normálně v obchodě, musím sehnat první - asi to bude jediná kniha, kteru si od něj koupím :D Do těch dalších investovat nehodlám. Strašně mě to štve, do jakých výšek ty ceny šplhají, jasně, čte se to dobře, ale aby to byl takový skvost za tolik peněz? Plno knih dneska nejde sehnat a nestojí to tolik. No každopádně se můžu pyšnit tím, že mám od něj dvě knihy podepsané - říká se že to byla první a zároveň poslední autogramiáda :D Pak jsem četla ještě Divocí a zlí a Vyhlídku na věčnost, ale Noční klub mám nejradši. Jinak čtete třeba i Kotletu nebo Kopřivu? Mě to vůbec neláká, asi u tohohle typu literatury zůstanu jen u Kulhánka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se od Kulhánka líbí nejvíc Vyhlídka na věčnost. Noční klub se drží v závěsu. :-) Stejně tak mám ráda i Kopřivu nebo Žambocha, protože mě tenhle typ literatury prostě baví a sedí mi. Ale naopak Kotleta je pro mě celkem utrpení, zkoušela jsem dvě knihy a jednu z toho jsem ani nedočetla do konce.

      Vymazat
    2. Žambocha mám taky ráda, ale to přece jen není takový masakr jako Kulhánek a celkově bych řekla že píše jiný typ literatury a jen pár knížek je v kulhánkově stylu. Přítel poslouchal audioknihu Asfalt od Kopřivy a nějak mi to nesedlo, ale je možné že to je tím že jsem to poslouchala, takže časem si to možná zkusím přečíst :)

      Vymazat
  3. Závidím vám, že máte oba díly doma a ještě v tak skvělém stavu. Já bych za to ty peníze nedala. :D
    Jinak moc pěkná recenze. Souhlasím se vším. ;) Možná si to teď někdy přečtu znovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se možná dá číst i pořád dokola. :D No, když už to ale doma máme, tak těch peněz líto není. :D

      Vymazat
  4. Když jsem viděla, na co je to recenze, byla jsem zvědavá, jak se toho zhostíš ... a je to napsané parádně, pobavila jsem se :)) Souhlasím s Q.ee, i u mě vyhrává Vyhlídka na věčnost, Noční klub je hned za ní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Je to recenze z mého staršího blogu, chceme je tu mít skoro všechny. :) Taky mám nejradši Vyhlídku. :D

      Vymazat
  5. Kulhánka mám ráda, taky je moje oblíbená Vyhlídka na věčnost, ale k Nočnímu klubu jsem se nedostala a strašně mě štve, že se dá tak špatně sehnat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shání se to špatně, navíc ty peníze. Byla by za to spousta jiným knih. Je to o prioritách, no. :D

      Vymazat
  6. Ľudkovia pomôžte mi zohnať noční klub (za normálnu cenu) všetci ho ospevuju a ja ho neviem zohnať. Pomôžete mi?

    OdpovědětVymazat