úterý 23. září 2014

Hodnocení obchodů - megaknihy.cz

Začalo to jako klasická objednávka vánočních dárků v září. Ale byly to dárky pro mě a Dáju a nakupovala moje mamka. Protože se na počítači orientuje skvěle, samozřejmě nezapomněla použít srovnávací portál a díky nejnižším cenám si zvolila obchod megaknihy.cz, který je všem určitě dobře znám. Sama jsem tam také bez větších potíží nakupovala. Jak na potvoru se mamčina objednávka zvrtla tím nejhorším způsobem a o tom vám dnes napíšu, protože je to obchod, ze kterého už si NIKDY nic neobjednám.



To co vidíte na obrázku si mamka samozřejmě neobjednala. Asi bychom nebyli nadšeni, kdybychom pod stromečkem narazili na český jazyk v kostce (i když mě by se nejspíš hodil stejně). Začneme od začátku.

Datum objednání: 1.9.
Platba: 1.9. předem na účet megaknih.cz

Každý to zná, teď nezbývá než čekat na informační e-mail, že se stav objednávky změnil na "zaplaceno"/"expedováno"/"vyřízeno"/" atd. Co byl první varovný bod - žádný e-mail nepřišel. Megaknihy.cz se ozvali teprve tehdy, když zboží předali přepravci. Bylo to 8.9., tedy sedm dní od zaplacení. Na druhý den dovezla česká pošta balík. Na zásilku se tedy čekalo celých 8 dní.

O to větší byl šok, když mamka balíček rozbalila a místo komiksu a fantasy na ni vybafly učebnice češtiny. Kontrolovala údaje na balíku - adresa správně. Údaje na faktuře - úplně cizí jméno, cizí objednávka (a taky zaplacena předem).



Není to nic neobvyklého a může se to stát každému. Prostě se špatně nalepí samolepky s adresou. Pochopit se to dá, obchod to má urychleně řešit a vše napravit. A přesně tohle se nestalo. Ihned po zjištění problému se mamka obrátila na zákaznickou linku megaknih.cz, která by dle webových stránek měla být zákazníkům k dispozici každý den do 16:00. Přestože byly teprve tři hodiny, zákaznická linka nefungovala - nešlo se ani dovolat, jakoby byla vypnutá.

Tohle však pořád není to nejhorší. Na druhý den se konečně na zákaznickou linku podařilo dovolat. Na normální, slušný a naprosto oprávněný dotaz, jak se bude tato situace řešit, neskutečně oprsklá paní (škoda že je nelegální pořizovat záznamy hovoru proti vůli druhého člověka, protože to by fakt stálo za to!) na mamku rozčílila, že jí nic nepošlou, dokud ona sama nezajde na poštu, nepošle balík zpět a oni ho tam nebudou mít, protože by jim chyběl. Žádné slušné požádání, jestli by byla ochotna balík poslat zpět s tím, že jí samozřejmě uhradí poštovné. Žádná omluva. Kdybychom stále byli v době, kdy byly telefony drátové, představte si práskutí sluchátkem.

Tohle je přesně to, co si nemůže žádná firma ke svému zákazníkovi dovolit. Udělají obrovskou chybu, peníze mají na účtě, zákaznická linka nefunguje a pak na vás někdo řve, jako byste jim něco provedli vy. Takový lidé nemají na zákaznických linkách co dělat a znát tu paní osobně, zajdu jí dát pár facek.

Mamka se tedy rozhodla pro formu psanou a na megaknihy.cz napsala e-mail, přímo na reklamační oddělení. Odpověď nikde. Už byla naštvaná, proto zvolila naprosto efektivní postup. Zkopírovala e-mail a posílala ho v asi 3-hodinových intervalech několikrát stále dokola, dokud neměli schránku zaspamovanou a museli tedy nějak reagovat. Ozvala se jiná paní, která už teda mamku požádala, jestli by odnesla balík na poštu. Tak se stalo ještě v ten den. Samozřejmě obratem zaslala v e-mailu i podací lístek s dopisem, že žádá o vrácení poštovného.

Správný balíček dorazil 16.9. Tedy 16 dní od objednání a zaplacení. Peníze za poštovné, které musela mamka zaplatit navíc, dostala až 22.9.

Můj názor na eshop je ovlivněn touto zkušeností a už si u nich neobjednám nikdy nic. Vám doporučuji to samé. Možná se problém nikdy nevyskytl, ale pokud vám nevadí, že až se možná něco jednou stane, bude na vás někdo řvát a své knihy z nich budete dolovat půl měsíce, je to vaše volba. Toto chování nemíním podporovat.

Hodnocení nemůžu vyjádřit ani čísly (jedině tak - 10000).

PS: Pokud pořád nemáte dost, najeďte si na stránky megaknihy.cz, najděte si jakoukoli knihu a podívejte se na cenu. Pokud tu samou knihu vyhledáte přes heuréku, budete mít od megaknih cenu úplně jinou (abyste ji našli ve srovnání jako úplně nejlevnější). Opravdu skvělá prodejní politika. 

PPS: Pokud stále nemáte dost, megaknihy.cz v tom mají takový bordel, že dnes (23.9.) přišel mamce druhý balík s nejspíš stejným obsahem. Ten samozřejmě nevyzvedla a nechala ho poštu odeslat zpět. Na dotaz, co to mělo znamenat se dozvěděla, že to byl omyl a nemá balík vyzvedávat. Hm.

18 komentářů:

  1. Páni, tak to mě mrzí, že maminka měla takový problém s megaknihama. Já od nich objednávala asi dvakrát a byla jsem dost spokojená. Dokonce i mi knížku, co jsem si špatně objednala, přijali zpět a peníze vrátili velmi brzo. Škoda, že se tohle mamince stalo.:(

    OdpovědětVymazat
  2. me jeden pan z megaknih napsal ze si muzu vybrat knihu do 300 kdyz jim na to jejich eshop udelam reklamu :D souhlasila jsem a uz se mi nikdy neozval :(

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je teda vážně docela masakr! A to mi ještě psali o reklamu, kdyby raději věnovali úsilí zákazníkům, že. Hlavně, že jste nakonec dostali, co jste měli, ale teda chování hrozné. Jednou jsem u nich spokojeně nakupovala a ceny mají levné, ale tohle chování je tedy opravdu otřesné.

    OdpovědětVymazat
  4. Uff, já už vím, proč si knížky chodím kupovat do klasických kamenných knihkupectví. Tu paní na zákaznické lince bych asi poslala do... daleko. Neuvěřitelné.

    OdpovědětVymazat
  5. úplně normální. můj první nákup u megaknih proběhlo bez problémů a byla jsem nadšená. pak jsem objednávala ze superknih.cz které zřejmě patří pod megaknihy.cz a přišlo mi tohle: http://readerspublicdiary.blogspot.cz/2014/09/ne-tak-super-unboxing.html a ještě ke všemu po reklamaci poštou a všech náležitostech. stále čekám, kdy mi přijde složenka s úhradou za knihu a navrácení poštovného. zatím marně.

    OdpovědětVymazat
  6. Njn, sem tam se stane, že člověk narazí na blbce, který má "svůj den" :-/

    OdpovědětVymazat
  7. Já tam tedy objednávám, sem tam. Naposled to byla série Polosvět a jediná chyba, která se stala, že mi nepřišel časopis, který mi v objednávce nabízeli jako bonus. Resp. psali, že za 3 knihy ho dostanu. Nicméně v balíku nebyl a na FB mi odepsali, že zrovna v tu hodinu/minutu, co jsem objednala jim to přestalo platit a za další hodinu byla jiná akce - ke každé knize časopis. Takže jsem si objednala někde mezi, kdy nebylo vlastně nic. I když v košíku se mi to ukazovalo.
    Jinak Q.ee: mohla bys mi, prosím, napsat na můj mail: dummaby@gmail.com. Něco jsi u mě v GA vyhrála, ale v dotazníku mi přišel takový kontaktní mail na Tebe, že se mi mail vrátil jako nedoručený. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ach jo, tohle mě fakt strašně zklamalo. Můj nejoblíbenější eshop (až na to proklikávání se Heurekou) a takováhle zkušenost... Objednávat od nich budu dál, ale jako klesli tím u mě. Chyba se stát může, ale tohle řešení je fakt neskutečný. Možná měla paní na telefonu zrovna špatnej den, ale to zákazníka vůbec nemusí zajímat, že jo. Megaknihám palec dolů.

    OdpovědětVymazat
  9. Hmm ja u nich objednal asi 5x a nikdy jsem nemel zadny problem...pokazde dosel balik hned na druhy den az na jeden, ale to bylo objednano v patek, takze dosel v pondeli.
    Ceny maji podle me nejlepsi a postovny taky nejlevnejsi...asi tvoje mamka mela opravdu smulu, jinak si to nedokazu vysvetlit.

    OdpovědětVymazat
  10. Je to sice docela odrazující případ, ale já s nimi ještě nikdy neměla problém, a to jsem u nich objednávala už hodněkrát.

    OdpovědětVymazat
  11. Nenakupujte tam, ja som odtial viackrat bral knizky, na zaciatku prisli vpohode, ale potom jeden faux pas za druhym. Celkom velka chybovost a neschopnost napravit vlastne chyby, takze je to trosku ruleta, ci Vam tovar naozaj dojde, ti ktori maju dobru skusenosti, iba preto ze mali to stastie, keby sa nieco pokazilo, hned by sa to zmenilo. Reklamacne oddelenie vobec nedokaze nic vyriesit, ani za viac ako mesiac a tyzden!!! Najprv mi poslali neuplny balik a potom ked mi mali doposlat zvysok objednavky tak mi chodila asi mesiac a neprisla, pritom mi asi medzitym 10x napisali, ze uz to konecne opravili a nikdy to neopravili, a neriesili ani nic s prepravcom.

    OdpovědětVymazat
  12. Nedoporučuji, již 13. den očekávám zaplacené zboží, po 4 dnech potvrdili přijatou platbu, od té doby nic, na dotazy mailem neodpovídají, na zákaznickou se nedá dovolat. Nikdy více tento obchod.

    OdpovědětVymazat
  13. Prosím Vás mate niejkto na nich telefonne cislo? lebo na ich stránke uvedené nie je. Ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Číslo mají normálně v kontaktech - 272 047 702 (zákaznická podpora).

      Vymazat
  14. megaknihy uz nikdy, jsou to smejdi. Obe pianka, ktera prisla byla nefunkcni, jedno dokonce pouzite. V Liberci osobni vraceni vadnych vyrobku odmitli, takze za 120KC jsem je musela odeslat postou, ted jsem zvedava, zda vrati i to postovne, sjou to smejdi

    OdpovědětVymazat
  15. megaknihy uz nikdy, jsou to smejdi. Obe pianka, ktera prisla byla nefunkcni, jedno dokonce pouzite. V Liberci osobni vraceni vadnych vyrobku odmitli, takze za 120KC jsem je musela odeslat postou, ted jsem zvedava, zda vrati i to postovne, sjou to smejdi

    OdpovědětVymazat
  16. Já objednávala teď ve středu. Nebyli schopni ani odeslat email o přijetí objednávky :(

    OdpovědětVymazat