čtvrtek 14. srpna 2014

Darebák

Je mladý, sprostý a má strašnou chuť na cigáro. Seznamte se s darebákem Jasonem, který se snaží zjistit, co je realita, co vzpomínka a co se nikdy nestalo. Probudí se do alternativní verze světa, kde nemůže věřit nikomu ani ničemu. Hlavně ne těm zmrdům, kteří určitě nejsou jeho rodiče. A ke všemu vládne jakýsi eko-fanatismus, takže s cíga nejspíš nic nebude.


Rozsahově i rozměrově netypický komiks (48 stran a formát, který se do běžné knihovny nejspíš nevejde) by určitě neměl uniknout jak fanouškům Millera či Bisleyho, tak všem, kteří mají rádi tak trochu jiné komiksy. Ač mě kniha od pohledu příliš nezaujala, obsahově je rozhodně výjimečná. Velkou zásluhu na tom mají i zajímavé charaktery postav, třeba takový robotický zombie policista. Před tím člověk jen tak neuteče.

Kresba mi není stylově moc blízká, ale stačí si přečíst první stranu a hned je vidět, že příběh skvěle doplňuje. Je živá a rychlá, stejně jako samotný děj, který vás snad i místy může na pár sekund zmást. Pokus o útěk od těch zmrdů, kteří určitě nejsou jeho rodiče se totiž objevuje hned několikrát s téměř totožným průběhem.


Celkově mě komiks překvapil hodně. Líbil se mi víc, než jsem vůbec původně očekávala. Určitě se může pyšně zařadit do naší knihovny, hned vedle 300 (další Millerův počin v nestandardní velikosti).

Hodnocení: 4/5


Frank Miller & Simon Bisley, Darebák, nakladatelství Comics centrum (rok vydání 2013, orig. 1997), počet stran 48.

Děkujeme nakladatelství Comics centrum za poskytnutí knihy k recenzi.


Žádné komentáře:

Okomentovat